Odpowiednio poprowadzona kampania mailingowa może przynieść bardzo wiele korzyści. Co do tego wszyscy marketerzy i przedsiębiorcy powinni być zgodni. Zdarzają się jednak błędy, które mogą znacznie pogorszyć konwersję i zmarnować pracę włożoną w przygotowania. Na bazie wieloletniego doświadczenia wyselekcjonowaliśmy częste błędy w kampaniach e-mail marketingowych i wskazaliśmy na to, jak ich unikać. Zapraszamy do lektury.
Poznaj najczęstsze błędy w kampaniach mailingowych
Błędy w kampaniach marketingowych zdarzają się od lat i dalej zdarzać się będą. Warto jednak skupić się na tym, aby w miarę możliwości je wyeliminować i zwiększyć skuteczność prowadzonej komunikacji. W Directan zwracamy na to baczną uwagę. Zależy nam na zagwarantowaniu klientom wysokiej skuteczności e-mail marketingu przy jednoczesnej optymalizacji kosztów jego prowadzenia. Poniżej w kilku zdaniach wskazaliśmy na błędy, których za wszelką cenę należy unikać.
Wiadomość trafia do SPAM-u
Nawet najlepiej przygotowana treść maila zda się na nic, jeżeli Twoja wiadomość trafi do SPAM-u. Niestety takie sytuacje się zdarzają i często wynikają z pośpiechu przy tworzeniu kreacji. Wiadomości są wyłapywane przez filtry antyspamowe, jeżeli są niedostosowane do obowiązujących standardów. Ważne, aby przede wszystkim posiadały one wygląd akceptowalny przez te filtry oraz nie zawierały w sobie sformułowań charakterystycznych dla SPAM-u. Na szczęście nowoczesne narzędzia do prowadzenia kampanii mailingowych pozwalają na weryfikację wiadomości pod tym kątem.
Zły tytuł wiadomości
Przygotowana przez Ciebie kampania mailingowa pochłonęła sporo czasu i wydaje Ci się, że treści wiadomości są niemal idealne? Niestety nie zadziałają, jeżeli tytuł maila będzie nieodpowiedni. Przede wszystkim jego długość nie powinna przekraczać 50 znaków. Wówczas cały tytuł będzie widoczny w ogólnym widoku skrzynki mailowej. Ponadto tytuł nie powinien zawierać wykrzykników i haseł zachęcających do kupna, które jednoznacznie kojarzą się ze SPAM-em. Źle dobrany tytuł znacznie obniży wskaźnik otwieralności maili.
Zbyt częsta wysyłka wiadomości
To, co negatywnie wpływa na skuteczność kampanii e-mail marketingowych, to zbyt częsta wysyłka wiadomości. Nikt z nas nie lubi być torpedowany mailami. Jeżeli jest ich za dużo, to z prawdopodobnie nawet w nie nie klikniemy. Ponadto zbyt duża częstotliwość może wpłynąć na to, że subskrybenci wypiszą się z listy, a Twoja baza kontaktów zostanie uszczuplona. Uważaj również na to, aby Twoje wiadomości nie były wysyłane zbyt rzadko. Wówczas entuzjazm klienta i zainteresowanie Twoją marką będzie słabło, co negatywnie wpłynie na konwersję. Zadaniem skutecznego e-mail marketingu jest rozbudzenie zainteresowania oraz doprowadzenie do transakcji w optymalnym czasie, gdy poziom ekscytacji klienta jest wysoki.
Brak spójności komunikacji z marką
Świadomość przedsiębiorców w tym zakresie rośnie z roku na rok. Bardzo ważne jest to, aby umiejętnie budować tożsamość firmy. Każde działanie marketingowe powinno wpisywać się w spójną strategię. Dotyczy to również kampanii e-mail marketingowych. Jednym z często powielanych błędów jest przygotowania komunikacji, która nie będzie spójna z przedsiębiorstwem. Brak zgodności może występować m.in. na poziomie stylu komunikacji czy też kolorystyki i znaków graficznych. Wszystko powinno być dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Właśnie dlatego warto unikać pośpiechu i wszelkie działania marketingowe planować z odpowiednim wyprzedzeniem.
Niedostateczna responsywność
Tworząc kampanię e-mail marketingową, musisz uwzględnić w niej potrzeby różnych klientów. Dotyczy to także urządzeń, z których korzystają na co dzień. Obecnie coraz więcej osób odczytuje pocztę elektroniczną za pomocą smartfona lub innego urządzenia mobilnego. Oznacza to, że wiadomości mailowe muszą być dostosowane do różnych wyświetlaczy. Przede wszystkim powinny być responsywne. Niestety ten błąd wciąż powiela wiele osób. Wysyłka wiadomości niedostosowanych do odczytywania na urządzeniach mobilnych sprawi, że pewna część Twojego budżetu zostanie „przepalona”. Im lepiej przygotujesz kampanię, tym lepiej wykorzystasz przeznaczone na nią środki.
Brak wezwania CTA
Jeżeli Twoje maile mają konwertować, to musisz umieścić w nich odpowiednie wezwanie do działania, czyli CTA (call-to-action). Brak tego elementu sprawi, że Twoja konwersja spadnie. Zainteresowani klienci za pomocą jednego kliknięcia mogą pobrać lead magnet, umówić się na rozmowę sprzedażową lub od razu kupić produkt. Tak właśnie działa CTA. Jeżeli o tym zapomnisz, to znacznie wydłużysz klientowi drogę do finalizacji transakcji i finalnie wiele zainteresowanych osób z tego zrezygnuje. Przykładowe CTA do stosowania w mailach to m.in.: „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej”, „Umów się na rozmowę”, „Pobierz materiał” itd.
Wysyłka maili na nieaktywne adresy
Dobra baza mailingowa wymaga regularnej aktualizacji. Wszystko po to, aby wykluczać z niej nieaktywne adresy lub takie, które w dłuższej perspektywie nie otwierają Twoich wiadomości. To jeden ze sposobów na optymalizację kosztów prowadzenia kampanii marketingowych oraz na skupienie się na leadach, które dają największe szanse na konwersję. Unikaj tego błędu, a wyraźnie wzrośnie skuteczność Twoich działań.
Zależy Ci na skutecznym e-mail marketingu? Skorzystaj z naszych usług
Opisaliśmy dla Ciebie najczęstsze błędy popełniane przy prowadzeniu kampanii mailingowych. Możesz ich uniknąć, korzystającz naszej oferty. Jako Directan posiadamy ponad 20-letine doświadczenie w tym obszarze marketingu i gwarantujemy zachowanie najwyższych standardów współpracy oraz skuteczności kampanii. Zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem.