W poradnikach dotyczących prowadzenia biznesu często można znaleźć porady zachęcające do śmiałego inwestowania w działania marketingowe. Jeśli masz niewielką firmę, prawdopodobnie podchodzisz do podobnych zaleceń z dystansem – w toku codziennych obowiązków trudno jest poświęcić czas na intensywne działania reklamowe. Poważne ograniczenie nierzadko stanowi również budżet małego przedsiębiorstwa.
W tym kontekście warto zainteresować się marketingiem SMS, który umożliwia szybkie oraz skuteczne dotarcie do szerokiego grona klientów – i to bez dużych nakładów finansowych. Jakie są najważniejsze zalety działań reklamowych w oparciu o SMS-y?
Kampanie SMS to niewielkie koszty i wysoka skuteczność
Decydując się na SMS marketing otrzymujesz dostęp do szerokiego grona potencjalnych Klientów, którzy zostaną poinformowani o działaniach Twojej firmy. Duży zasięg nie oznacza jednak wysokich kosztów. Kampanie SMS nie pochłaniają dużych środków, gdyż są prowadzone za pomocą oprogramowania pozwalającego na automatyzację działań. Kampania SMS nie wymaga też angażowania całego zespołu fachowców. Wystarczy jedna, doświadczona osoba, potrafiąca stworzyć chwytliwą, treściwą wiadomość.
Niska cena wiadomości SMS-owych pośrednio przekłada się na jeszcze jedną zaletę takiej formy promocji – daje możliwość regularnego docierania do klientów. Wysyłanie atrakcyjnych zniżek czy rabatów nawet 3-4 razy w miesiącu nie obciąży mocno Twojego budżetu, a jednocześnie pozwoli na utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcami.
SMS-y to sprawdzony i wiarygodny kanał komunikacji
Agencje reklamowe nieustannie szukają nowych sposobów dotarcia do Klientów, a najnowszym trendem są wiadomości w komunikatorach internetowych. Jednak mimo zmian na rynku, marketing mobilny SMS wciąż pozostaje skutecznym sposobem na dotarcie do klientów. Dlaczego? Konsumenci wprawdzie coraz chętniej używają Messengera czy WhatsAppa, ale to SMS-y wciąż traktowane są jako najbardziej podstawowy kanał komunikacji. Gdy ktoś nie odpisuje w komunikatorze, piszesz SMS-a, by mieć gwarancję, że wiadomość zostanie zauważona i odczytana. Ten sam mechanizm warto wykorzystać w kampanii reklamowej. Wysyłając SMS-y jesteś blisko klienta i zyskujesz pewność, że wiadomość nie pozostanie niezauważona.
Kampanie SMS to prosty sposób na działania wielokanałowe
Dobrym pomysłem jest wykorzystanie marketingu SMS jako elementu szerzej zakrojonych działań promocyjnych. Kampanie SMS mogą być prowadzone niezależnie, jednak ich skuteczność jest jeszcze większa, gdy współgrają z marketingiem e-mailowym czy reklamą w social media. Warto skorzystać tu z dobrodziejstw oferowanych przez najnowsze rozwiązania, takie jak SMS marketing automation, by dostosować czas i treść wysyłanych wiadomości do działań oraz charakterystyki Klientów.