Choć wielu ekspertów już wróżyło jego koniec, to jednak on wciąż ma się dobrze i przynosi firmom wymierne efekty sprzedażowe? O kim lub o czym mowa? Oczywiście o telemarketingu. W Directan Plus doskonale rozumiemy jego potencjał i umiejętnie wykorzystujemy telemarketing do realizacji celów biznesowych naszych klientów. Sprawdź, jak robić to dobrze i skutecznie.
Na czym polega telemarketing?
Cele realizowane za pomocą telemarketingu
Skuteczny telemarketing, czyli jaki?
Czym właściwie jest skuteczny telemarketing? Na pewno nie powinien być kojarzony z natrętnymi telemarketerami, którzy są plagą ostatnich lat. Przede wszystkim każde działanie marketingowe należy odpowiednio zaplanować. Dotyczy to również dzwonienia do klienta. Specjalista wykonujący lub odbierający połączenia powinien pracować na starannie przygotowanym skrypcie. Pozwoli mu to zachować najwyższe standardy obsługi oraz zwiększyć efektywność sprzedaży. Oczywiście nie każdą sytuację da się opisać w skrypcie, dlatego dobry handlowiec to osoba, która charakteryzuje się doświadczeniem, wyczuciem i posiada wysoko rozwinięte kompetencje miękkie.
W ramach telemarketingu należy postawić przede wszystkim na budowanie zaufania u rozmówcy oraz pełne zrozumienie potrzeb klienta. Sprzedawca powinien głównie słuchać, a nie mówić. To złota zasada sprzedaży telefonicznej. W Directan Plus doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego usługi telemarketingu realizujemy z zachowaniem najwyższych standardów. Naszym celem jest przygotowanie strategii, a następnie jej realizacja z ukierunkowaniem na osiągnięcie mierzalnego celu. W końcu skuteczny telemarketing to taki, który zrealizuje założony cel biznesowy.
Jakie korzyści może dać Ci telemarketing?
- poprawienie wyników sprzedażowych (w kontekście liczby transakcji i konwersji);
- zbudowanie pożądanego wizerunku marki;
- promocja produktów i usług;
- pozyskanie nowych klientów i potencjalnych klientów;
- zbudowanie świadomości marki w grupie docelowej;
- rozbudowa bazy danych i aktualizacja istniejących rekordów.