Wpływ na sukces kampanii marketingowej mają najdrobniejsze detale. Niezwykle ważne jest dobre zaplanowanie działań. Im więcej aspektów uwzględnisz na tym etapie, tym większa szansa na to, że zrealizujesz swój cel biznesowy. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy 7 kluczowych porad, które pomogą Ci w przeprowadzeniu skutecznej kampanii marketingowej. Zachęcamy do lektury.
Poznaj 7 porad ekspertów Directan Plus, które zwiększą szansę na sukces Twojej kampanii marketingowej
Na bazie wieloletniego doświadczenia zdajemy sobie sprawę z tego, że nie ma złotej recepty na sukces kampanii marketingowej. Istnieją jednak sposoby na to, aby zwiększyć swoje szanse i jednocześnie zminimalizować ryzyko. Poznaj 7 porad przygotowanych przez naszych ekspertów, które pomogą Ci w przygotowaniu skutecznej kampanii marketingowej i w osiągnięciu celu biznesowego.
- Precyzyjnie określ cel kampanii
Oczywiście najważniejszy jest cel. To on powinien determinować kroki, które podejmuje się w celu jego realizacji. W przypadku kampanii marketingowych cel powinien być precyzyjnie zdefiniowany i realny do osiągnięcia. To bardzo ważne, ponieważ nierealne założenia będą działały demotywująco i z góry skażą kampanię na niepowodzenie. Jaki cel biznesowy może realizować kampania marketingowa? Tak naprawdę może on być bardzo różny lub może być ich kilka. Do standardowych należą m.in.:
- promocja nowego produktu lub usługi;
- budowanie świadomości marki;
- pozyskiwanie leadów;
- zwiększenie sprzedaży;
- zdobywanie udziałów w rynku.
Zweryfikuj, na jakim etapie jesteś i ustal cel biznesowy, który będzie realny do osiągnięcia i pomoże Ci w rozwoju prowadzonego przedsiębiorstwa.
- Dokładnie wyznacz ramy czasowe kampanii
Masz już cel? Teraz określ, w jakim czasie chcesz go osiągnąć. Wyznaczenie sztywnych ram czasowych kampanii jest bardzo ważne. Determinuje to do działania oraz zwiększa szansę na sukces. Jeżeli tego nie zrobisz, to kampania może się nieco rozmyć. Pamiętaj o tym, że ramy czasowe mogą uwzględniać prowadzenie działań komunikacyjnych oraz okres, w którym prowadzona będzie sprzedaż do pozyskanych w ramach kampanii leadów. Jest to o tyle istotne, że przy kampaniach sprzedażowych ich efekty materializują się w dłuższej perspektywie. Uwzględnij to przy ocenie ich skuteczności.
- Dobierz odpowiednią grupę docelową
Nawet najlepiej przygotowana kampania reklamowa będzie na nic, jeżeli będzie skierowana do złej grupy docelowej. Właśnie dlatego warto dokładnie określić grupę docelową, do której prowadzona będzie komunikacja. Im precyzyjniej to zrobisz, tym niższy będzie koszt dotarcia do kwalifikowanego klienta. W doborze grupy docelowej pomagają dane zbierane na przestrzeni lat na temat klientów. Właśnie dlatego warto je gromadzić i analizować.
- Wybierz kanały komunikacji
Co jeszcze jest ważne? Oczywiście wybór kanałów dotarcia do klientów w ramach kampanii. Każda firma ma nieco inną specyfikę. W związku z tym bardzo ważne jest określenie tego, gdzie funkcjonują Twoi odbiorcy. Na podstawie tej informacji dobiera się środki przekazu. Nowoczesne kampanie marketingowe łączą zazwyczaj kilka środków komunikacji, aby zoptymalizować ich efekt. Do przykładowych z nich należą m.in.:
- spersonalizowane newslettery i komunikacja mailingowa;
- wiadomości SMS;
- reklamy internetowe:,
- Google Ads;
- artykuły sponsorowane i content marketing;
- infolinia
- telemarketing;
- Kampanie linkedin i kampanie SEO
- itd.
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, to warto skonsultować się z profesjonalistą, który na co dzień tworzy skuteczne kampanie marketingowe. Zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem.
- Zaplanuj budżet z dbałością najdrobniejsze wydatki
Ile pieniędzy przeznaczysz na kampanię marketingową? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo ważna. Determinuje to, z jakim rozmachem przeprowadzisz kampanię oraz jakie środki przekazu wykorzystasz. W budżecie zaplanuj nawet najdrobniejsze wydatki. Uwzględnij również mały bufor na wypadek nieprzewidzianych kosztów. Te sporadycznie mogą występować nawet przy najlepiej zaplanowanych kampaniach. Wysokość środków przeznaczonych na kampanię zależy od wielu czynników, w tym m.in.:
- sytuacji biznesowej i finansowej firmy;
- środków wydatkowanych na kampanie przez konkurentów;
- udziału procentowego kosztów kampanii w planowanych przychodach z niej.
Warto podjąć świadomą decyzję w tym zakresie. Zbyt mały budżet sprawi, że trudno będzie o zmaksymalizowanie efektów kampanii, a zbyt wysoki budżet może być nieadekwatny do korzyści, które planuje się osiągnąć.
- Rozdziel obowiązki i weryfikuj ich realizację
Trudno o to, aby jedna osoba od A do Z odpowiadała za prowadzenie całej kampanii marketingowej. Im jest ona bardziej rozbudowana, tym więcej rąk potrzeba do pracy. Zadania obejmują m.in.: tworzenie content planów, tworzenie materiałów, grafik, tekstów czy też wdrażanie kampanii w narzędziach reklamowych. Ponadto na każdym etapie należy monitorować budżet i weryfikować z nim ponoszone wydatki. Właśnie dlatego warto dobrze rozdzielić obowiązki pomiędzy członków zespołu, a następnie monitorować wskaźniki ich realizacji. Jeżeli skorzystasz z usług agencji marketingowej Directan, to zdejmiesz swoich barków znaczną odpowiedzialność.
- Monitoruj wyniki kampanii i na bieżąco wprowadzaj korekty
Kampanie marketingowe wymagają tego, aby na bieżąco weryfikować ich wyniki. To ostatni etap na wprowadzanie korekt. Wszystko po to, aby zwiększyć szansę na sukces i zoptymalizować efekty prowadzonej kampanii reklamowej. W tym celu należy korzystać z narzędzi analitycznych i weryfikować wskaźniki z przyjętymi wcześniej założeniami.
Kompleksowe wsparcie Directan Plus
Powyżej przedstawiliśmy 7 naszych porad na to, aby przygotować i zrealizować skuteczną kampanię marketingową. To podstawowe zasady, którymi powinni kierować się przedsiębiorcy. Jako Directan Plus od lat wspieramy firmy w prowadzeniu działań marketingowych i sprzedażowych. Zachęcamy do kontaktu z naszym przedstawicielem. Dokładnie zapoznamy się z Twoimi potrzebami i sytuacją biznesową. Na tej podstawie przygotujemy ofertę dedykowanej współpracy i zadbamy o sukces Twojej kampanii marketingowej.