AktualnościBadania marketingowe
black smartphone near person

BADANIA MARKETINGOWE W TWOJEJ FIRMIE

Nie ryzykuj i przestań przepalać budżet reklamowy. Chcąc odbudować i odświeżyć bazę potencjalnych LEADów, warto w pierwszej kolejności wykonać jakościowe badania marketingowe. Ich rolą jest potwierdzenie, że w danej branży jest jeszcze potencjał na rozwój i sprzedaż lub weryfikacja zadowolenia klientów z dotychczasowej współpracy. Badania rynku pozwolą również obrać właściwy kierunek rozwoju firmy, która szuka innowacyjnych dróg dotarcia do klientów.

W Directan.pl wielokrotnie realizowaliśmy jakościowe badania marketingowe dla naszych partnerów, opracowując dla nich raporty badawcze. Dzięki temu przygotowanie kampanii i decyzja o próbach sprzedaży w konkretnym sektorze stały się o wiele prostsze — a działania marketingowe szybciej przyniosły oczekiwane rezultaty. Zobacz, jak przeprowadzić badania marketingowe i jakie niesie to ze sobą korzyści.

BADANIE RYNKU METODĄ cATI — CO TO JEST I DLACZEGO WARTO?

Jedną z popularnych metod badań rynku, która na przestrzeni lat współpracy z naszymi partnerami sprawdzała się doskonale, jest C A T I. Jest to ilościowe badanie rynku, prowadzone w formie ankiety telefonicznej — zarówno z użyciem bazy danych partnera, jak i wynajętej od Directan.pl. Wybór zależy od Twoich indywidualnych potrzeb.

Nie masz pewności, jak przeprowadzić badanie rynku w sposób właściwy z użyciem metody C A T I? Zapraszamy do kontaktu z zespołem Directan.pl.
Możliwości oferowane przez telefoniczne badanie klientów. Zastanawiasz się nad tym, jak pozyskać klienta na usługi? Badania marketingowe pomogą Ci znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania osób zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami – a to z kolei otworzy Twoim sprzedawcom furtkę do efektywniejszej sprzedaży i obsługi. Jeśli Twoje badanie nie jest bardzo obszerne to możesz je połączyć z kampanią LEADową. W ten sposób możesz tylko zyskać — nic nie tracisz!

Badanie C A T I wieńczone jest opracowaniem szczegółowego raportu. Z kolei na podstawie danych w nim zawartych, eksperci Directan.pl realizują analizę, która przyniesie odpowiedzi na pytania dotyczące ewentualnego potencjału planowanych kampanii reklamowych i dalszych kroków sprzedażowych.

turned on monitoring screen
macbook pro on brown wooden table

JAKIE WYMIERNE KORZYŚCI DOSTARCZA BADANIE RYNKU DLA TWOJEJ FIRMY?

Jakościowe badanie rynku pozwoli Ci między innymi ograniczyć efekt tzw. przepalania budżetu reklamowego na formę, która nie najlepiej będzie działać w Twojej branży. Jak wiadomo, każdy rynek ma swoje specyficzne cechy, które klarują się na podstawie grupy odbiorców i ich zainteresowań, doświadczeń, wieku, płci, czy nawet statusu majątkowego.

Przykładowo: o ile kampania w Social Mediach przedstawiająca zabawne treści trafi do potencjalnych klientów w młodym wieku, o tyle osoby starsze o wyższym statusie majątkowym lub społecznym może odstraszyć. Podobnie jest oczywiście w drugą stronę, gdyż kampania telefoniczna może niekoniecznie dobrze zaangażować młodych odbiorców, którzy dopiero weszli w wiek pełnoletni. Po przeprowadzeniu badań poznasz odpowiedź, która forma komunikacji będzie najlepiej pasować do osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

Oznacza to, że dzięki badaniom rynku znajdziesz odpowiedź na to, jak pozyskać klienta na usługi w sposób najbardziej efektywny. Co więcej, powiedzą Ci o tym sami konsumenci, z którymi ostatecznie będziesz prowadzić rozmowy sprzedażowe. Zyskujesz więc pewność, że nie tylko zoptymalizujesz koszty kampanii reklamowej, ale i zwiększysz jej efektywność, co też przerodzi się na większy dochód.

Wiesz już, jak zrobić badanie rynku w teorii i chcesz skorzystać z pomocy osób posiadających praktyczne doświadczenie? Jesteś więc we właściwym miejscu. Skorzystaj z kompleksowej pomocy zespołu specjalistów Directan.pl. Na przestrzeni ponad 20 lat budowy doświadczenia przy pracy z marketingiem bezpośrednim zdobyliśmy niezbędne umiejętności, które pozwalają nam dziś prowadzić skuteczne kampanie telemarketingowe i internetowe klientów. Dołącz więc do grona zadowolonych partnerów.