BUDOWANIE DŁUGOTRWAŁYCH RELACJI Z KLIENTEM
Odpowiednio dobrana strategia sprzedażowa przekłada się na budowanie długotrwałych relacji z klientem. To niezwykle ważne, ponieważ utrzymanie klienta jest zdecydowanie tańsze, niż pozyskanie nowego. Właśnie dlatego warto dbać o zadowolenie klientów, budowanie z nimi trwałych relacji i trafne zaspokajanie ich potrzeb.
Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego przygotujemy dla Ciebie szytą na miarę strategię sprzedażową, która przyniesie Ci wymierne korzyści biznesowe.
JAK STRATEGIA SPRZEDAŻOWA PRZEKŁADA SIĘ NA RELACJE Z KLIENTEM?
Strategia sprzedażowa ma bezpośredni wpływ nie tylko na wyniki finansowe przedsiębiorstwa, ale również na budowanie relacji z klientami. Te dwa aspekty zawsze powinny iść w parze. Nie od dziś wiadomo, że pozyskanie nowego klienta generuje większe koszty, niż utrzymanie zadowolonego klienta, który regularnie poszerza koszyk zakupowy. Źle dobrana strategia sprzedażowa może wygenerować szybki przychód w krótkiej perspektywie, jednak nie zbuduje trwałej relacji i sprawi, że klient będzie jednorazowy, a nie powracający. Zdecydowanie lepiej pójść w nieco innym kierunku i przygotować sprzedaż w ten sposób, aby z jednej strony generowała oczekiwany przychód w danym momencie, a z drugiej wiązała klienta z marką i pozwalała na jego utrzymanie. Im klient dłużej będzie ufał Twojej firmie, tym większy zysk wygenerujesz. Pamiętaj o tym, aby nie skupiać się na działaniu punktowym i podchodzić do strategii sprzedażowej w sposób kompleksowy.
Jak przygotować plan sprzedaży?
Przygotowanie skutecznego planu sprzedaży wymaga doświadczenia, zrozumienia mechanizmów rynkowych oraz potrzeb danej grupy odbiorców. Tak naprawdę nie ma jednej uniwersalnej metody, która sprawdzi się w każdym sektorze. Niezwykle ważna jest indywidualizacja. Właśnie dlatego w Directan.pl mocno skupiamy się nad tym, jak przygotować plan sprzedaży, uwzględniając specyfikę działalności klienta, jego grupę docelową oraz bieżące potrzeby.
Na bazie dokładnej analizy weryfikujemy różne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów oraz sposoby na zaktywizowanie i utrzymanie tych osób, które już zaufały Twojej firmie. Następnie konsekwentnie realizujemy plan sprzedaży, weryfikując poprawność pierwotnych założeń i wprowadzając ewentualne korekty. W naszych działaniach standardowo skupiamy się na kilku kanałach dotarcia oraz testujemy różne narzędzia pod kątem ich konwersji i przełożenia na budowanie relacji z klientem. Im lepsze zrozumienie potrzeb klienta, tym trafniej przygotowana strategia sprzedażowa. Ta zależność występuje niezależnie od sektora prowadzonej działalności gospodarczej.
Co obejmuje współpraca sprzedażowa z naszą firmą?
Współpraca sprzedażowa z firmą Directan.pl obejmuje kompleksowe przygotowanie strategii sprzedażowej dostosowanej do sektora działalności klienta, grupy docelowej oraz założeń kampanii. Posiadamy doświadczenie w budowaniu planów sprzedaży dla klientów B2B oraz B2C. Obejmują one zarówno strategie komunikacji sprzedażowej wychodzącej, jak i przychodzącej.
Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z naszym ekspertem w celu przygotowania indywidualnej oferty współpracy. Razem z nami marketingowo i sprzedażowo wejdziesz ze swoją firmą na jeszcze wyższy poziom.