REALIZACJA
1. OPIS KLIENTA

Klient z branży motoryzacyjnej oferujący samochody osobowe znanej marki podjął z nami współpracę w zakresie wyszukania na rynku odpowiedniej bazy osób potencjalnie zainteresowanych otrzymaniem oferty i umówieniem się na jazdę próbną modelem z segmentu aut rodzinnych.

2. GRUPA DOCELOWA

Uzgodniliśmy z klientem, że potencjalnie zainteresowanych będziemy poszukiwać wśród osób pracujących lub wykonujących wolny zawód, z dochodami powyżej średniej krajowej, w wieku 30+, posiadających rodzinę, dzieci, zamieszkałych w dużych miastach lub ich pobliżu (ze względu na możliwość umówienia jazd próbnych u lokalnych dealerów marki).

3. CEL MARKETINGOWY

Podstawowe cele, jakie założył klient to:

  • zwiększenie sprzedaży samochodów
  • zbudowanie bazy potencjalnych klientów
  • przedstawienie oferty dużej liczbie osób z preferowanego segmentu docelowego
  • nawiązanie relacji z potencjalnie zainteresowanymi klientami
4. PRZYGOTOWANIE STRATEGII

Na podstawie ustalonych z klientem kryteriów zbudowaliśmy bazę złożoną z kilku tysięcy rekordów. Na bazę składały się dane pochodzące od kilku dostawców gwarantujących największą liczbę uzgodnionych selekcji i dużą aktualność informacji. Przy tak licznej bazie zaproponowaliśmy klientowi pełną obsługę bazy i kompleksowe podejście do kampanii. Przygotowaliśmy i przeprowadzilismy akcję telemarketingową do pozyskanej bazy, z zainteresowanymi osobami umówiliśmy wstępny termin odbycia jazdy próbnej oferowanym modelem samochodu.

Podczas rozmów pozyskaliśmy adresy mailowe, na które wysłaliśmy opracowane przez nas zaproszenia wraz z materiałami informacyjnymi klienta. Zrealizowaliśmy także akcję wysyłki materiałów pocztą tradycyjną (zebranie danych do bazy, pakowanie materiałów reklamowych i listu przewodniego, adresowanie i nadanie przesyłki).

Do naszego zleceniodawcy na bieżąco przekazywaliśmy informacje o umówionych spotkaniach, a na 2 dni przed terminem potwierdzaliśmy wizytę zainteresowanych osób w salonie dealera marki.

5. REZULTATY KOŃCOWE

W efekcie zamówionej bazy i realizacji zaproponowanych działań nasz zleceniodawca zyskał:

  • sprzedaż kilkunastu aut zakupionych przez klientów z bazy
  • nawiązanie relacji z kilkuset osobami, które skorzystały z jazdy próbnej
  • bazę kontaktową potencjalnych klientów
  • wzrost zainteresowania ofertą firmy

Dodaj komentarz